Veelgestelde vragen
Zie hieronder de meest gestelde vragen!
Voor schoolleiding
Wie zijn de coaches?
Al onze coaches zijn in het bezit van een vwo-diploma en zijn ook universitair geschoold.
Hoe garanderen jullie de kwaliteit van de coaches?
Door middel van assessments testen wij de vakinhoudelijke kennis, didactische vaardigheden, zoeksnelheid en typsnelheid van een coach. Daarbij kijken wij ook of een coach aan kan sluiten bij het referentieniveau van de leerling. Daarnaast letten wij met een team van onderwijskundigen letterlijk iedere seconde op de kwaliteit. Dit doen wij door elk gesprek mee te lezen en onze coaches van tips te voorzien die zij direct, tijdens de chat, kunnen toepassen.
Welke vakken en niveaus worden ondersteund?
Wij bieden ondersteuning voor aardrijkskunde, algemene natuurwetenschappen, bedrijfseconomie, biologie, burgerschap, digitale vaardigheden, Duits, economie, Engels, filosofie, Frans, geschiedenis, Grieks, Latijn, M&O, maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, NASK1, NASK2, NLT, natuurkunde, Nederlands, O&O, rekenen, scheikunde, techniek, wiskunde A, wiskunde B, wiskunde C en wiskunde D, zorg & welzijn op vmbo-, havo-, vwo- en mbo-niveau.
Hoe verlaagt Mr. Chadd de werkdruk van onze docenten precies?
Dit gebeurt zowel binnen als buiten de klas. Na een centrale instructie in de klas kunnen de leerlingen die extra persoonlijke uitleg nodig hebben deze krijgen van de docent, de overige leerlingen kunnen hun vragen stellen aan Mr. Chadd en daardoor lopen ze niet meer vast. Ook hoeven docenten minder of zelfs niet meer na schooltijd beschikbaar te zijn via mail of telefoon. De leerlingen kunnen namelijk ook buiten schooltijd terecht bij Mr. Chadd.
Is de privacy van onze leerlingen en de gegevens gewaarborgd?
Ja. Deze gegevens worden enkel bewaard voor het uitvoeren van onze dienst en onze administratie. Mr. Chadd houdt zich aan de regels zoals deze zijn opgesteld in de Algemene verordening gegevensbescherming. Al jouw persoonlijke gegevens worden opgeslagen in een beveiligde database.
Wat zijn de kosten?
Neem contact op met onze accountmanagers voor een op maat gemaakte offerte.
Voor docenten
Ik wil geen mobieltjes in de klas, hoe kan Mr. Chadd toch helpen?
Mr. Chadd is ook beschikbaar op de laptop of tablet. Ook hier kunnen leerlingen al hun vragen stellen.
Heb ik inzicht in het vraaggedrag van mijn leerlingen?
Ja, ons vernieuwde schoolportaal geeft dit inzicht. Binnen het schoolportaal kunt u zien voor welke onderwerpen de meeste vragen worden gesteld binnen een bepaalde tijdsperiode. Dit kan de docent helpen in het voorbereiden van de volgende les.
Wat als een coach anders uitlegt dan ik?
Dit kan juist positief zijn voor de leerling. Het kan namelijk fijn zijn om de uitleg eens op een andere manier te horen. Onze coaches zijn tevens getest op vakinhoudelijke, didactische en pedagogische vaardigheden.
Zorgt Mr. Chadd niet voor gemakzuchtige leerlingen?
Nee. Mr. Chadd geeft namelijk geen antwoorden. Wij leggen de stof stap voor stap uit, zodat de leerling het later ook zelf kan.
Is Mr. Chadd alleen Nederlandstalig?
Nee. Wij helpen ook leerlingen die tweetalig onderwijs (TTO) volgen, waardoor zij hun vragen ook in het Engels kunnen stellen. Doordat onze coaches allemaal universitaire studenten zijn (de meeste universitaire studies zijn in het Engels) garanderen we ook voor deze leerlingen kwalitatief goede hulp.
Voor ouders
Door wie worden de vragen beantwoord?
Al onze coaches zijn in het bezit van een vwo-diploma en zijn ook universitair geschoold.
Heb ik ook de mogelijkheid om met een gesprek mee te kunnen kijken?
Ja, een ouder kan inloggen op de browser, hier kunnen gesprekken aangeklikt worden en kan er meegelezen worden.
Wat onderscheidt Mr. Chadd van normale huiswerkbegeleiders?
Het is on demand, onbeperkt, overal te gebruiken, alle vakken zijn beschikbaar. Dit in tegenstelling tot normale huiswerkbegeleiders waar er vaak niet de juiste hulp is voor álle vakken.
Voor leerlingen
Ik heb geen activatiemail gehad?
Dit is niet de bedoeling. Check of je mailbox vol is en of de mail niet in je spambox zit. Zo niet, neem dan even contact op met de klantenservice via support@mrchadd.nl of 085-4015418.
Ik krijg geen wachtwoord-vergeten-mail?
Kijk in je spambox. Mocht de mail hier niet zijn, mail dan naar support@mrchadd.nl
Heeft Mr. Chadd vaste tijden?
Mr. Chadd is de hele week open voor al je vragen!
Openingstijden:
Maandag tot en met donderdag: 08:30 tot 23:00
Vrijdag: 8:30 tot 18:00 uur
Zaterdag: 10:00 tot 18:00 uur
Zondag: 10:00 tot 23:00 uur
Praktische zaken
Kan ik meerdere chats tegelijk voeren?
Nee, je kunt maar één gesprek per keer voeren. Wel kun je, nadat de vraag beantwoord is, een nieuwe vraag stellen.
Hoe kan ik een vraag stellen?
• Je kunt via de internetbrowser Google Chrome de site openen en vragen stellen. • Je kunt via de Android app na het maken van een profiel op het plustekentje drukken. • Je kunt via de iPhone app na het invullen van “Mijn profiel” op “Stel een vraag” drukken.
Zijn jullie ook in schoolvakanties te bereiken?
In de kerstvakantie zijn wij gesloten. Er wordt dan immers geen huiswerk gemaakt. In de andere vakanties zijn wij geopend. Ook in de zomervakantie is er de mogelijkheid om vragen te blijven stellen, wanneer leerlingen dit willen. Voor leerlingen die dit niet willen is er de mogelijkheid het account voor de zomervakantie te bevriezen.
Particulier
Waarom is Mr. Chadd zoveel goedkoper dan normale huiswerkbegeleiders?
We hebben geen groot pand, hoeven geen bijleslokalen te huren en maken geen reiskosten. We hebben een kleine overhead en veel meer gebruikers dan een gemiddeld bijlesinstituut. Onze coaches zitten verspreid door het hele land en kunnen op een dag meer leerlingen bedienen dan een traditionele huiswerkbegeleider of bijlesdocent. We willen huiswerkhulp voor iedereen toegankelijk maken!
Zijn er beperkingen of limieten?
Je kunt onbeperkt vragen stellen op basis van een fair use policy. Het komt niet vaak voor, maar in sommige gevallen merken we aan het soort en hoeveelheid vragen dat online huiswerkhulp niet toereikend is. In dat geval zullen we het abonnement stopzetten en een passend alternatief adviseren.
Zijn jullie ook actief in meerdere landen of talen?
We zijn op dit moment alleen actief in Nederland, maar een mogelijke uitbreiding sluiten wij niet uit. Wel helpen wij ook leerlingen die tweetalig onderwijs (TTO) volgen, waardoor zij hun vragen ook in het Engels kunnen stellen. Doordat onze coaches allemaal universitaire studenten zijn (de meeste universitaire studies zijn in het Engels) garanderen we ook voor deze leerlingen kwalitatief goede hulp.
Hoe kom ik in mijn profiel? (Internetbrowser)
Wanneer je inlogt kun je naar “Mijn account”, en vanuit daar kun je naar “Het profiel”.
Waar kan ik mijn wachtwoord veranderen? (Internetbrowser)
Je wachtwoord kun je veranderen in je account onder het kopje “Profiel”.
Kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen? (Internetbrowser)
Jazeker, dit kun je wanneer je bent ingelogd onder het kopje “Betalingsgegevens”. Deze mogelijkheid is er niet in onze app.
Ik wil opzeggen. Hoe doe ik dit? (Internetbrowser)
Je kunt dit in het profiel doen. Opzeggen en een bankrekeningnummer toevoegen of wijzigen kan niet via de mobiele app. Overige persoonlijke informatie kun je wijzigen in de app door op je profiel te klikken.
Ik heb per ongeluk een verkeerd e-mailadres ingevoerd, wat nu?
Dan krijg je geen activatiemail, dus kun je gerust een nieuw profiel aanmaken met je juiste e-mail.
Ik heb geen annuleringsbevestiging gehad, is dit wel goed gegaan?
Dit is niet de bedoeling. Check of je mailbox vol is en of de mail niet in je spambox zit? Zo niet, dan kunnen wij een persoonlijk mailtje sturen, zodat je bewijs hiervan hebt.
Ik heb opgezegd, krijg ik hier een bevestiging van?
Jazeker, hier wordt een bevestiging van gestuurd.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt de eerste maand via iDEAL, PayPal, Mastercard en VISA betalen zonder extra kosten. Hierna treedt je abonnement in werking en worden de kosten maandelijks middels een incasso van je bankrekening afgeschreven.
Kunnen de kosten gesplitst worden?
Nee, dit is niet mogelijk. Er is wel de mogelijkheid om per maand te betalen. Dit is een contract voor €44,95 per maand en een jaar vast komt neer op €32,95 per maand.
Het lukt mij niet om een account aan te maken / de betaling online te doen
We helpen je hier graag bij! Je kunt telefonisch contact opnemen met 085-4015418 of een e-mail sturen naar support@mrchadd.nl.
Betaal ik ook voor de zomervakantie?
In je account heb je de mogelijkheid om je abonnement te bevriezen tijdens de zomermaanden juli en augustus. Dit kun je aangeven in jouw profiel (internetbrowser).
Werkt u in het vo of mbo? Plan direct een vrijblijvende demonstratie in!
We laten u graag geheel vrijblijvend zien hoe Mr. Chadd werkt, hoe het kan worden ingezet en wat de meerwaarde is. Dit doen we in een fysieke of online afspraak van zo'n 30 minuten. Let op! Deze demonstratie is alleen bedoeld voor mensen die werkzaam zijn in het vo of mbo, NIET voor leerlingen!
Meer informatie over Mr. Chadd
Laat hieronder uw gegevens achter en we sturen u geheel vrijblijvend meer informatie over Mr. Chadd op!
Werkt u in het vo of mbo? Neem contact op!
Bent u benieuwd naar de voordelen van Mr. Chadd of heeft u andere vragen? Laat uw gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact op.